یزدفردا: نخست وزیر پاپوآ گینه نو به اظهارات و ادعای رییس جمهور آمریکا درباره «سربه‌نیست شدن دایی‌اش به دست آدم‌خوارها» در این کشور(گینه نو) واکنش نشان داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از راشاتودی، جیمز ماراپه، نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو با اشاره به داستانی که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا درباره سربه‌نیست شدن دایی‌اش در این کشور واقع در اقیانوس آرام تعریف کرده است، گفت که پاپوآ گینه نو لایق این نیست که به آن لقب «آدم‌خوار» داده شود!

بایدن هفته گذشته داستانی را درباره آمبروز فینِگن، برادر مادرش تعریف کرد؛ کسی که به گفته بایدن حین مامورتی در گینه نو، پس از سقوط هواپیمای وی در اقیانوس آرام، مفقود شد. به گفته رییس جمهور آمریکا، هواپیما ساقط شد و جسد دایی او هرگز پیدا نشد چون «آنجا در آن بخش از گینه نو، آدم‌خوارهای زیادی بودند»!

ماراپه با اشاره به اینکه در چهار موقعیت با بایدن ملاقات کرده است، درباره اظهارات وی گفت: او همیشه احترام زیادی برای پاپوآ گینه نو قائل بوده است اما گاهی اوقات خون به مغزتان نمی‌رسد! شاید حرف‌های بایدن اشتباه لفظی بوده است؛ با این حال، کشور من لایق برچسب «آدم‌خوار» نیست!

نخست وزیر پاپوآ گینه نو ادامه داد: کشور ما در جنگی که برای خودش نبود، به جنگ جهانی دوم کشانده شد. از آمریکا می‌خواهیم تا به پاکسازی این کشور و جزایر سلیمان از بقایای جنگ جهانی دوم از جمله اجساد انسان، لاشه هواپیما و کشتی، تونل و بمب که همچنان جان انسان‌ها را تهدید می‌کند، کمک کند.

وی در ادامه نیز با طعنه به بایدن گفت: شاید اگر این کار انجام شود، حقیقت درباره سربازان گمشده همچون آمبروز فینِگن مشخص شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا